مشخصات فلنج ساکت ولد

فلنج ساکت ولد یکی از انواع مدل فلنج موجود در بازار رینگ و فلنج می‌باشد، در موارد متفاوت می‌تواند کاربری بسیار عالی را از خودش نشان دهد.
برای صنایع و موارد متفاوتی نیاز دارند، بتوانند از اتصالات ساکت ولد استفاده کنند.
در واقع برای اتصالات قطعات لوله کشی به یکدیگر از فلنج‌های ساکت ولد استفاده می‌کنند. اتصالات ساکت ولد از سری اتصالاتی هستند، درون دیسک یک قسمت فرورفتگی وجود دارند، لوله‌ها می‌توانند درون این فرورفتگی قرار بگیرند.
برای فلنج ساکت ولد هم همین اتصالاتی وجود دارد. بعد از اینکه لوله درون فلنج قرار گرفت، از بیرون لوله فلنج را به لوله جوش می‌دهند، بتوانند از نشتی جلوگیری کنند، یک آب‌بندی مناسبی را به دست بیاورند.
ما در این نوشته مشخصات فلنج ساکت ولد را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم فلنج ساکت ولد یک فضای تورفتگی خاصی دارد، لوله در این فضای تورفتگی قرار می‌گیرد.
در مرحله بعدی یک سری جوشکاری را برای آن انجام می‌دهند. وجود جوشکاری باعث می‌شود، فلنج‌های ساکت ولد آب‌بندی بسیار عالی داشته باشند. وجود آب‌بندی بسیار با کیفیت باعث شده است، فلنج‌های ساکت ولد از سری با کیفیت‌ترین فلنج‌هایی باشد، امروزه در بازار وجود دارد، افراد از آن استفاده می‌کنند. 

می‌توان گفت که فلنج‌های ساکت ولد از سری پر استفاده‌ترین فلنج‌ها در صنعت تاسیسات و لوله کشی می‌باشد.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، قیمت اولیه‌ای که برای فلنج‌های ساکت ولد در نظر می‌گیرند، نسبت به مدل‌های دیگر بسیار بالاتر است.

اما به دلیل اینکه برای اتصال فلنج‌های ساکت ولد جوشکاری کمتری در نظر می‌گیرند، پس در نتیجه هزینه جوشکاری و هزینه تمام شدن کار نیز کمتر می‌شود. 

فلنج ساکت ولد

مشخصات فلنج ساکت ولد

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، به دلیل اینکه از فلنج‌های ساکت ولد متفاوتی استفاده می‌کنند، پس به همین دلیل هزینه تمام شده‌ای که برای اتصال فلنج ساکت ولد وجود دارد، نسبت به فلنج‌های گلودار بسیار بیشتر است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است، فلنج‌های ساکت ولد شباهت بسیار زیادی به فلنج‌های اسپیلون دارند.
برای اتصال فلنج‌های ساکت ولد نیاز دارند، از داخل و خارج جوشکاری را انجام دهند. 

جوشکاری که برای فلنج‌ها در نظر می‌گیرند، باید تمیزتر و کمتر از مدل‌های دیگر باشد.

نکته مهمی که در زمان خرید فلنج باید به آن توجه کنید، این است که حتماً به نیاز خودتان توجه کنید. نیاز مشتری مشخص می‌کند، بر اساس موارد متفاوت چه فلنجی می‌تواند عملکرد مناسبی را برای آن به وجود بیاورد.
متناسب با کاربری‌ها و فضایی که افراد نیاز دارند، باید بتوانند یک فلنج مناسبی را خریداری کنند. 

در واقع بین فلنج‌های متفاوتی که در بازار وجود دارد، بگردید، یک فلنج درستی را انتخاب کنید.
با انتخاب رینگ و فلنج آهنی درست می‌توانید هزینه‌های متفاوت خودتان را کاهش دهید. حتی انتخاب فلنج درست می‌تواند زمان اجرا را کاهش دهد، عمر مفید خطوط لوله را تا حد زیادی بالا ببرد.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، برای اینکه بتوانید انتخاب درستی برای فلنج ساکت ولد به دست بیاورید، لازم است، مدل‌های متنوع آن‌ها را بشناسید.
باید متوجه شوید، کدام یک از فلنج‌ها می‌توانند عملکرد مناسبی برای شما داشته باشد.

فلنج ساکت ولد شاید زمانی که افراد اسم فلنج ساکت ولد را بشنوند، فکر کنند، شباهت بسیار زیادی با فلنج اسپیلون دارد.
ولی باید بدانید که بین فلنج ساکت ولد و فلنج اسپیلون تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. تفاوتی که بین این دو فلنج وجود دارد، بر سر مقاومت خستگی می‌باشد.

فلنج ساکت ولد محفظه‌ای دارد، درون این محفظه لوله‌ها قرار می‌گیرند.
این فلنج‌ها هم از درون و هم از بیرون نیاز به جوشکاری دارند. اگر جوشکاری از داخل انجام شود، مقاومت استاتیکی لوله افزایش پیدا می‌کند، همچنین مقاومت آن در برابر خستگی تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود. 

به صورت کلی باید بدانید که فلنج‌های ساکت ولد نسبت به فلنج‌های اسپیلون نیروی ایستایی کاملاً یکسانی دارند ولی از نظر مقاومت خستگی فلنج‌های ساکت ولد 50 درصد بیشتر از فلنج‌های اسپیلون عملکرد مناسبی دارند.
فلنج‌های ساکت ولد بیشتر در سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، فشار کاری بالایی دارند، قطر لوله کشی بسیار کم می‌باشد.

فلنج ساکت ولد معمولاً در اندازه‌های بسیار کوچک ولی فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین فلنج ساکت ولد به دلیل اینکه سطح یکنواختی را به وجود می‌آورد، پس نسبت به فلنج‌های دیگر قابلیت انتقال سیال بیشتری دارد.

در صورتی که افت فشار کمتری درون فلنج ساکت ولد اتفاق می‌افتد. در مکان‌هایی که افت فشار اهمیت بسیار زیادی دارند، تلاش می‌کنند، آن را از بین ببرند، بسیار زیاد از فلنج ساکت ولد استفاده می‌کنند. 

روش‌های اتصال فلنج ساکت ولد

انواع اتصالات فلنج وجود دارد، برای اتصال فلنج‌های ساکت ولد برای لوله‌ها باید از جوشکاری استفاده کنند. جوشکاری درون فلنج ساکت ولد از داخل و بیرون به لوله انجام می‌شود.
فلنج‌های ساکت ولد به صورتی هستند، یک محفظه برای قرارگیری لوله‌ها برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. لوله‌ها بعد از اینکه داخل این فرنچ‌ها قرار گرفتند، با استفاده از جوش فیلت آن‌ها متصل می‌شوند.

فلنج‌های ساکت ولد به دلیل اینکه جوشکاری کمتری را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند، پس نسبت به فلنج‌های اسپیلون حالت تمیزتری دارند.
هزینه جوشکاری و هزینه‌ای که تمام شده‌ای که برای کار با فلنج ساکت ولد وجود دارد، حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

یک نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، اگر از داخل فلنج‌های ساکت ولد جوشکاری را انجام دهند، مقاومت را در برابر خستگی فلنج‌های اسپیلان تا حد زیادی افزایش می‌دهند. 

فلنج ساکت ولد

فشار کاربری رایج فلنج ساکت ولد 

فلنج‌های ساکت ولد به دلیل اینکه ویژگی‌های منحصر به فردی را از خودشان نشان می‌دهند، پس می‌توانند از سری پرکاربردترین فلنج‌ها در صنایع مختلف باشند.

به دلیل کاربری بالا تولید کنندگان تلاش می‌کنند، سایزها و کلاس‌های مختلفی را برای فلنج ساکت ولد در نظر بگیرند، آن‌ها را به فروش می‌رسانند. زمانی که صحبت از جنس فلنج ساکت ولد می‌شود، باید بدانید که برای انتخاب جنس لازم است به یک سری از موارد بسیار مهم مانند جنس لوله، نوع سیال، ترکیبات شیمیایی، موارد به کار رفته درون سیال و موارد این چنینی دقت کنید، آن‌ها را مدنظر قرار دهید. 

فلنج‌های ساکت ولد به صورتی هستند، در اندازه‌های کوچک کاربری بسیار عالی‌تری دارند. فلنج‌های ساکت ولد به صورت معمول در سایزهای 4 اینچ تا 5 اینچ تولید می‌شوند، تولید کنندگان آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

برای اینکه بتوانند فلنج‌های با کیفیت را تهیه کنند، نیاز دارند، یک سری استانداردهایی را برای آن‌ها در نظر بگیرند. اگر درون فلنج استانداردهای متفاوتی وجود دارد، باید متوجه شوید، فلنجی که در اختیار دارید، کاربری بسیار بالایی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.