مشخصات فلنج رینگ جوینت

فلنج رینگ جوینت یکی از انواع فلنج‌‌های پر کاربرد است که در صنایع متفاوت مانند لوله کشی و تاسیسات از آن استفاده می‌کنند. معمولا به صورت اختصار به فلنج رینگ جوینت فلنج آر تی جی نیز گفته می‌شود.
ما در این نوشته مشخصات فلنج رینگ جوینت را برای شما توضیح خواهیم داد.

فلنج‌هایی که در بازار رینگ و فلنج وجود دارند در مدل‌های متنوعی هستند که آن‌ها عبارتند از: اسلیپون گلودار، ساکت ولد، فلنج گلودار رزوه‌ای و … .
در بین مدل‌های متنوعی که برای فلنج‌ها وجود دارد، خواص منحصر به فردی برای هر کدام از آن‌ها وجود دارد که افراد می‌توانند متناسب با نیاز خودشان از آن استفاده کنند.
از بین تمامی خواصی که برای فلنج رینگ جوینت وجود دارد، یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین خواصی که برای فلنج رینگ جوینت وجود دارد، آب‌بندی بسیار مناسب و با کیفیت این فلنج می‌باشد. 

همین آب‌بندی با کیفیت باعث شده است تا فلنج رینگ جوینت یکی از فلنج‌های بسیار محبوب در بازار تاسیسات شود و افراد متفاوتی در صنایع متفاوت به دنبال استفاده از فلنج‌های رینگ جوینت بروند. یک نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که مهندسان روش‌های متنوعی را برای متصل کردن تجهیزات به لوله‌ها و لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌دهند که هر کدام از آن‌ها عملکرد مخصوص به خودشان را دارند. ولی یکی از روش‌های اتصالی که طرفداران زیادی دارند، فلنج‌ها می‌باشد. 

معمولاً از فلنج‌ها برای اتصال شیرآلات لوله‌ها و سایر تجهیزاتی که در لوله کشی از آن استفاده می‌کند، بهره‌مند می‌شوند.
از مهمترین ویژگی‌هایی که برای اتصال فلنج‌ها نسبت به روش‌های دیگر وجود دارد، این است که امکان باز و بسته کردن فلنج‌ها با استفاده از پیچ و مهره برای افراد وجود دارد. افراد می‌توانند که در مواردی که نیاز دارند این اتصالات را باز کنند و مجدداً از آن‌ها استفاده کنند.

فلنج‌ها مدل‌های متنوعی دارند، پس به همین دلیل مشتری باید متناسب با نیاز و پارامترهای خودش یک فلنج مناسبی را انتخاب کند. افراد با انتخاب درست فلنج‌ها می‌توانند در هزینه و زمان اجرا صرفه‌جویی کنند و هزینه‌های خودش را کاهش دهند. 

همچنین با انتخاب درست فلنج عمر مفید خط لوله‌ها هم افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل لازم است که با مدل‌های متنوع فلنج آشنا شوید. باید یک انتخاب آگاهانه‌ای درباره فلنج داشته باشید.

کاربری فنلج رینگ جوینت

مشخصات فلنج رینگ جوینت

فلنج‌ها از سری اجزای اصلی است که برای لوله‌کشی‌های صنعتی از آن استفاده می‌کنند. وظیفه‌ای که برای فلنج‌ها وجود دارد، این است که لوله‌ها را به شیرآلات و دیگر اجزای تاسیساتی متصل می‌کنند.

تمامی اجزایی که درون سیستم لوله کشی وجود دارند در مواردی نیاز به باز شدن و خارج شدن از خط دارند. برای اینکه بتوانند تعمیر یا جایگزینی را برای آن در نظر بگیرند، نمی‌توانند از جوشکاری‌های خاصی استفاده کنند. 

در مواردی که جابجایی بسیار زیادی وجود دارد، نیاز دارند تا از فلنج‌ها استفاده کنند. فلنج رینگ جوینت و فلنج‌های دیگر از سری پرکاربردترین اعضای هستند که برای اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فلنج رینگ جوینت از سه قسمت اصلی فلنج، آب بند و پیچ و مهره تهیه می‌شوند. برای اینکه بتوانند از نشتی فلنج‌ها جلوگیری کنند از گسک‌ها و آب بندها استفاده می‌کنند. 

تفاوت اصلی که اتصال فلنج با اتصالات دیگر به وجود می‌آورد، این است که معمولاً در اتصال فلنج‌ها از پیچ و مهره‌ها استفاده می‌کنند، پس در نتیجه اتصال‌ها جدا می‌شوند و افراد می‌توانند تعمیرات یا جداسازی را برای این فضا در نظر بگیرند.

همانطور که گفتیم فلنج‌ها انواع متنوعی دارند که بر اساس ظاهر خودشان یا روش‌های بسته‌بندی تقسیم شوند. در ادامه قصد داریم شما را با فلنج‌های متنوع آشنا کنیم. 

همانطور که می‌دانید فلنج‌ها بر اساس سطح یا پیشانی بر سه دسته‌بندی هستند که آن‌ها عبارتند از: فلنج سطح صاف، سطح برجسته و فلنج رینگ جوینت. فلنج‌ها بر اساس اندازه هم به فلنج‌های گلودار، جوشی، اسلیپون، ساکت ولد، لب جونیت و موارد دیگر تقسیم می‌شوند. 

فلنج رینگ جوینت

فلنج‌های رینگ جوینت به دلیل اینکه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند از سری پرکاربردترین فلنج‌ها هستند که در صنایع متفاوت از آن استفاده می‌کنند.

برای فلنج‌های رینگ جونت سایزها و کلاس‌های متفاوتی را در نظر گرفتند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.
همچنین باید بدانید که برای فلنج رینگ جوینت جنس‌های متفاوتی در نظر گرفتند.

برای اینکه بتوانید یک فلنج رینگ جوینت مناسبی را انتخاب کنید، باید بر اساس پارامترهای متفاوت مانند جنس، لوله، نوع سیال، ترکیبات شیمیایی و موارد دیگر توجه کنید و بعد یک فلنج رینگ جوینت مناسبی را خریداری کنید. 

فلنج رینگ جوینت از سری فلنج‌هایی است که یک سری شیارهای روی بدنه خودش دارد.

این شیارها یا فرورفتگی‌ها در سطح پیشانی یا سطح فلنج وجود دارد و باعث می‌شود تا آب‌بندی مناسبی در دما و فشار بالا را به وجود بیاورد.
همین آب‌بندی مناسب در دما و فشار بالا از سری ویژگی‌های بسیار خوبی است که در فلنج رینگ جوینت وجود دارد.

رایج‌ترین راهکارهایی که برای جلوگیری از نشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آب بندهای گسک‌ها هستند که در فلنج رینگ جوینت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رینگ‌ها به دو دسته سطح مقطع دایره‌ای یا سطح مقطع هشت ضلعی تقسیم می‌شوند. معمولاً برای تهیه فلنج‌های رینگ جونگ در کلاس‌های 150 تا 1500 فضاهایی را در نظر می‌گیرند. 

اهمیت فلنج رینگ جوینت

از مهمترین و اصلی‌ترین مشخصات فلنج رینگ جوینت قابلیت جداسازی این فلنج‌ها می‌باشد. قابلیت جداسازی به این معنی است که شما در صورتی که قطعات لوله و دیگر تجهیزات لوله کشی را نمی‌خواهید و یا قصد دارید که تغییراتی را درون آن به وجود بیاورید، نیازی نیست تا کل لوله را از بین ببرید. فقط می‌توانید فلنج را باز و بسته کنید و از آن استفاده کنید. در سالیان قدیم برای اینکه بتوانند اتصالات و تجهیزات متفاوتی را به لوله‌ها متصل کنند از جوشکاری استفاده می‌کردند.

برای جداکاری هم نیاز بود تا از برشکاری استفاده کنند.
ولی امروزه مشکل جداسازی برطرف شده است و افراد می‌توانند از فلنج‌ها استفاده کنند. علاوه بر تمامی ویژگی‌های مهمی که برای فلنج‌ها وجود دارد و قابلیت جداسازی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیگری که برای فلنج‌های رینگ جوینت وجود دارد، این است که افراد می‌توانند از این فلنج‌ها در دما و فشارهای بالا استفاده کنند. 

به دلیل اینکه درون فلنج‌های رینگ جوینت یک سری فرورفتگی‌هایی درون بدنه وجود دارد، پس به صورت معمولی یک سری آب بندهایی درون فلنج رینگ جوینت وجود دارد که برای آب‌بندی عملکرد بسیار عالی را به وجود می‌آورد.
به صورت کلی باید بدانید فلنج‌های رینگ جوینت برای دما و فشارهای بالاتر از 800 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

کاربری‌هایی که برای فلنج رینگ جوینت وجود دارد، بسیار متنوع و عالی است.
به صورتی که در صنایع‌های متفاوتی که لوله کشی اهمیت دارند، فلنج‌ها می‌توانند کاربری بسیار عالی را برای افراد به وجود بیاورد.
همانطور که برای شما توضیح دادیم، فلنج‌های رینگ جوینت برای دما و فشار بالا عملکرد مناسبی دارند، پس به همین دلیل در اتصال پمپ به لوله، اتصال لوله به شیرآلات، اتصال لوله به تجهیزات متفاوت عملکرد بسیار عالی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.