ویژگی‌های فلنج استیل

امروزه انواع فلنج‌‌های پر کاربرد یکی از مواردی هستند که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.
یکی از فلنج‌هایی که کاربری بسیار زیادی دارد، انواع فلنج استیل است. رینگ و فلنج از سری مهم‌ترین تجهیزاتی است که برای اتصالات متفاوت در صنایع متفاوت، برای تاسیسات ساختمانی و لوله‌کشی‌های صنعتی از آن استفاده می‌کنند.
ما در این نوشته مزایا و ویژگی‌های فلنج استیل را برای شما توضیح خواهیم داد.

فلنج‌های استیل به دلیل اینکه بسیار راحت جدا می‌شوند، پس از آن‌ها در خطوط لوله و تجهیزات دیگر بسیار زیاد استفاده می‌کنند. یکی از پر استفاده‌ترین فلنج‌های که امروزه در بازار وجود دارند، فلنج‌های استیل هستند. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از اتصالات فلزی استفاده کنید، لازم است که آشنایی مناسبی با فلنج‌های استیل داشته باشید.

فلنج استیل در واقع یکی از انواع مدل فلنج موجود در بازار است که در خانواده انواع اتصالات فلنج به حساب می‌آید.
مشخصات فلنج استیل این است که بدنه فولادی آن‌ها از جنس استیل می‌باشد.
با استفاده از فلنج استیل می‌توانند اتصالات بسیار عالی را به وجود بیاورند.
بهتر است در ابتدای موضوع متوجه شویم، فلج به چه صورتی است، چه ویژگی‌هایی دارد؟
حتی باید بررسی کنیم، چرا فلنج استیل از سری پرکاربردترین اتصالات فلنج به حساب می‌آید. فلنج استیل از جنس فولاد می‌باشد.

فلنچ‌ها از سری اتصالاتی هستند، انتهای هر لوله نصب می‌شوند. زمانی که به یک فلچ دیگر متصل می‌شوند، می‌توانند یک اتصال بسیار قوی را به وجود بیاورند. اتصال فلنچ‌ها به یکدیگر با استفاده از پیچ و مهره‌ها انجام می‌شود. فلنج‌ها می‌توانند یک اتصال بسیار قوی را برای عبور سیالات به وجود بیاورند. فلنج‌هایی که در بازار وجود دارد، در مدل‌های متفاوتی است، هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مخصوص به خودشان را داشته باشند.

فلنج‌ها از نظر تحمل فشار در کلاس‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شود. روش‌های متفاوتی وجود دارد، برای اتصال لوله‌ها از آن استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های بسیار معمولی که برای اتصال لوله‌ها وجود دارد، روش جوشکاری می‌باشد. اما امروزه تلاش می‌کنند، از روش‌های متفاوتی برای اتصال لوله‌ها استفاده کنند. یکی از روش‌های متفاوت فلنج‌ها می‌باشد.

فلنج‌ها از سری قطعات دیسکی شکل هستند که با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. امروز تلاش می‌کنند، بتوانند فلنج‌های استیل را در فشارهای کم و زیاد مورد استفاده قرار دهند. متناسب با نوع فلنجی که برای فضای متفاوت در نظر می‌گیرند، نیاز دارند، آب‌بندی با کیفیتی را هم برای آن‌ها در نظر بگیرند.

جنس فلنج‌ها معمولاً از فولاد و آلیاژهای آن و موارد دیگری است. اما در بین فلنج‌های متفاوت فلنج استیل کاربری بسیار زیادی دارد. به صورت خلاصه باید بدانید که فلنج‌های استیل یا فلنچ‌های ضد زنگ از سری فلنج‌هایی هستند، با استفاده از فولاد ضد زنگ تهیه شده‌اند. فلنج‌های استیل استانداردها و درجه‌های متفاوت دارند، با کلاس‌های فشاری متفاوت در بازار وجود دارد.

فلنج استیل 

ویژگی‌های فلنج استیل

اگر شما برای اتصالات متفاوت از فلنج‌های استیل استفاده کنید، می‌توانید مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیار عالی را به دست بیاورید. برای اینکه بتوانید فلنج‌ها را در صنایع مختلف انتخاب کنید، باید با انواع آن‌ها آشنا شوید.
در ادامه قصد داریم یک سری از امکانات بسیار عالی که برای فلنچ‌های استیل وجود دارد، را برای شما توضیح دهیم، شما بتوانید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مزیت‌های بسیار مهمی است که برای فلنج‌های استیل وجود دارد. به صورتی است که:

از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های فلنج استیل می‌توانیم به ضد زنگ بودن و مقاومت بالا اشاره کنیم. در واقع فلنج‌های استیل به صورتی هستند، برای آب‌بندی عملکرد بسیار عالی دارند، از نشتی سیال از واشر آب‌بندی جلوگیری می‌کنند.

فلنج‌هایی که توسط آلیاژهای ضد زنگی فولاد تهیه شده‌اند را فلنج استیل می‌نامند، توسط تولید کنندگان داخلی یا حتی برندهای مختلف خارجی تهیه می‌شوند.

از مهمترین مزیت‌هایی که برای فلنج‌های استیل وجود دارد، این است، در برابر یر شکل بسیار مقاوم عمل می‌کنند، در شرایط دمای بسیار بالا و یا دمای بسیار پایین از آن استفاده می‌کنند.

فلنج‌های استیل ضخامت کافی دارند، به همین دلیل زمانی که از آن‌ها در دماهای بالا و تنش‌های بسیار زیاد استفاده می‌کنند، می‌توانند خروجی عالی را به دست بیاورند.
باید بدانید که فشار و ارتعاشی که به دلیل موارد مختلف به وجود می‌آید، در سطح از بین می‌رود. فلنج استیل به صورتی است که می‌تواند شیرآلات لوله‌ها و پمپ‌ها را به یکدیگر متصل کنند.
برای اینکه بتوانند آب‌بندی بسیار عالی را برای آن‌ها به وجود بیاورند، از واشرهای مخصوص استفاده می‌کنند. بر اساس استانداردهای که برای ساخت فلنج‌ها وجود دارد، برای فلنج‌های کلاس‌بندی‌های 150، 300، 400، 600، 900، 1500 و 2500 را در نظر می‌گیرند.

اگر بتواند استاندارد ansi را برای فلنچ‌ها به وجود بیاورند، پس می‌توانند تحمل فشار بیشتری را به دست بیاورند.

فلنج استیل 

مدل‌های متنوع فلنج استیل

برای فلنج‌های استیل دسته‌بندی بسیار متنوعی وجود دارد. دسته‌بندی اولیه‌ای که برای فلنج استیل در نظر می‌گیرند، بر اساس حالت‌های کلی است، آن‌ها عبارتند از:

  1. سطح ساده
  2. سطح برجسته

ولی دسته‌بندی دیگری هم برای فلنج‌های استیل در نظر می‌گیرند، در ادامه مهمترین آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم. دسته‌بندی‌هایی که برای فلنج‌های استیل وجود دارد، عبارتند از:

  1. فلنج‌های گلودار
  2. فلنج‌های اسپیلون
  3. فلنج‌های کور
  4. فلنج‌های ساکت ولد
  5. فلنج‌های دنده‌ای
  6. فلنج‌های اریفیس
  7. فلنج‌های رینگ جویت

در ادامه هر یک از انواع فلنج‌ها را بررسی خواهیم کرد.

1. فلنج‌های گلودار

یکی از انواع فلنج‌های استیلی که امروزه از آن بسیار زیاد استفاده می‌کنند، فلنج گلودار جوشی می‌باشد.
برای فلنچ‌های گلودار استیلی گردنی مخلوطی شکلی را در نظر گرفته‌اند، به مرکز فلنج متصل می‌شود. در واقع باید بدانید راه اصلی که برای تشخیص فلنج‌های گلودار استیل وجود دارد، توجه به شکل مخلوطی گردن آن می‌باشد.

معمولاً برای فلنج‌های گلودار یک سری ماشین کاری‌های خاصی را انجام می‌دهند، بتوانند فلنج‌ها را با شیب ملایمی در فضای مشخص شده قرار دهند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است، فلنج‌های گلویی از سری فلنج‌های بسیار مقاوم در برابر فشارهای داخلی و خارجی هستند، می‌توانند دمای بالا و ارتعاشات غیر مستقیم را تحمل کنند. برای فلنج‌های استیل دو دسته را در نظر گرفته‌اند که آن‌ها عبارتند از: استاتیک و ساق بلند

فلنج استیل 

2. فلنج اسپیلون

یکی دیگر از مدل فلنج‌های استیل دیگری که در بازار وجود دارد، فلنج اسپیلون می‌باشد. فلنج اسپیلون با استفاده از جوشکاری به لوله وصل می‌شود. برای متصل کردن لوله و فلنج اسپینون باید در مرحله اول لوله را درون فلز قرار دهید، بعد از داخل و خارج جوشکاری را در نظر بگیرید، بتوانید آب‌بندی بهتری را به دست بیاورید.

فلنج استیل اسپیلون برای اتصال زاویه‌ها برای مسیر لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اتصال اسپیلون لوله به داخل فنج قرار می‌گیرد، باید یک فاصله 2 تا 3 میلیمتری بین لوله و فلنج وجود داشته باشد، بتوانند عملیات جوشکاری را به درستی انجام دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.