مشخصات فلنج استیل

انواع مدل فلنج در بازار وجود دارد، عملکرد فلنج در صنایع مختلف متفاوت است، فلنج استیل را می‌توان برای صنایع متفاوت از جمله تاسیسات ساختمانی، لوله کشی صنعتی به کار برد.

فلنج با ساختار استیل، به دلیل ساختار ساده و راحت برای جداسازی از خط‌های لوله و دیگر تجهیزات، از طرفداران بیشماری برخوردار است.

از پراستفاده‌ترین نوع فلنج، شکل و ساختار استیل آن است.

برای بهره‌مندی درست و مناسب از اتصال موجود برای فلنج استیل، برای تاسیسات و صنعت‌های گوناگون دیگر، نیاز به آشنایی با فلنج استیل و انواع گوناگون آن است.

گاهی اوقات، در صورت نیاز به خرید و انتخاب رینگ و فلنج نیاز به استفاده از آن در موارد کاربردی و خاص، اطلاع از دریافت خصوصیات آن مهم است.
برای دریافت اطلاعات در زمینه فلنج، نیاز به تماس با کارشناسان و متخصصین در این زمینه می‌باشد.

فلنج با ساختار استیل، دارای انواع متفاوتی می‌باشد. بنابراین فلنج از خانواده اتصالات با ویژگی و خصوصیات خاص از نوع فولادی و استیل می‌باشد.
البته جنس این نوع از اتصالات، ابتدا لازم به تعریف فلنج در حالت کلی است.

استفاده از فلنج برای استیل خانواده پرکاربرد و اتصالات فلنج از جنس فولاد است.

فلنج‌ها یک نوع از اتصالات، در قسمت انتهایی لوله برای نصب یا متصل سازی آن به فلنج دیگر، توسط مهره و پیچ می‌باشد.
استفاده از مهره و پیچ، برای اتصال قدرتمند در جهت عبور سیالات می‌باشد.

فلنج‌ها دارای انواع متفاوت و کاربرد خاص از نظر تحمل فشار و دسته بندی از نوع کلاس خود را دارند.

انواع فلنج استیل

فلنج استیل و اتصالات لوله

با استفاده از روش‌های متفاوت، می‌توان برای اتصال لوله و اقلام دیگر از روش‌های معمول همراه با جوشکاری استفاده کرد. روش‌های دیگر برای استفاده از اتصالات فلنجی، مرتبط با فلنج استیل، به شکل قطعه‌ای دیسکی شکل می‌باشد.

البته با استفاده از پیچ و مهره، دو نوع از قطعه بندی به یکدیگر متصل می‌شود. به کمک پیچ و مهره، در نهایت باز و بسته کردن آن نیز ساده می‌باشد.
انواع متفاوت برای فلنج استیل، با فشار کم و زیاد مناسب و درب آن‌ها با آب بندی به وسیله گسکت در بین آن‌ها قرار داده می‌شود.

جنس موجود برای فلنج، به شکل معمول از فولاد و آلیاژ‌های آن یا از سایر مواد می‌باشد. از بین فلنج‌های موجود به شکل فولادی و استیل، کاربرد بسیار زیادی را می‌توان در نظر گرفت.

فلنج با ساختار استیل یا فولاد ضد زنگ، به فلنج‌هایی که تنها با فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. فلنج‌های استیل، با استاندارد‌ها و درجه‌های متفاوت از مواد با کلاس بندی فشاری از کلاس 150، 300، 600 تا 2500 در بازار است.

فلنج استیل و خصوصیات اتصالات

نوع اتصالات و استفاده از فلنج استیل، از مزیت و ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است. البته بهره‌مندی از فلنج در صنایع متفاوت، نیاز به دریافت ویژگی‌های خاص آن‌ها دارد.
از مهم‌ترین ویژگی موجود برای فلنج، قابلیت جداسازی آن است.

انواع فلنج

کاربرد فلنج استیل

از مشخصات فلنج استیل بهره‌مندی از خصوصیت ضد زنگ و مقاومت بالا است. برای دریافت اتصال به وسیله فلنج‌ها، می‌توان برای آب بندی موجود در بین سطوح، برای جلوگیری از نشتی سیال از واشر آب بندی گسکت استفاده کرد.

فلنج‌های تولیدی از آلیاژ‌های ضد زنگ، برای فولاد و فلنج استیل است. بنابراین تولید کنندگان داخلی، می‌توانند با استفاده از برند گوناگون از آن استفاده کنند.

انواع فلنج برای استیل، در برابر تغییر حالت، دارای مقاومت بیشماری می‌باشند. به صورت معمول، استفاده از فشار بالا، شرایط دما از قسمت بالا به پایین استفاده می‌شود.
به دلیل وجود ضخامت کافی برای اتصال فلنج استیل، در مکان‌هایی با دمای زیاد، تنش‌های برشی و فشاری و ارتعاشی، از آن استفاده می‌شود.

فلنج با ساختار استیل، منجر به اتصال مفید برای شیرآلات، لوله و پمپ به همدیگر است.
برای آب بندی در بین آن‌ها، می‌توان از واشر گسکت استفاده کرد.

با توجه به استاندارد‌های موجود بهره‌مندی از فلنج استیل آلیاژی با کلاس بندی‌های متفاوت از جمله: 150، 300، 400، 600، 900، 1500، 2500 را به خود اختصاص داده است.

نوع فلنج دیگر از گروه‌های کد دار از جمله ANSI، دارای قابلیت تحمل و فشار بالایی هستند.

این نوع از تقسیم بندی، برای کلاس فشاری آن‌ها از جمله: 1500، 2000، 3000، 5000 الی 7000 است.

استفاده از کد عملیاتی به صورت حرارتی، بر روی فلنج استیل، جنس موجود و تشکیل دهنده برای آنف کلاس فلنج با مقدار فشار قابلیت تحمل، سایز اسمی برای لوله، نام شرکت موجود، قطر سوراخ، همگی از جمله موارد موجود حک شده بر روی فلنج می‌باشد.

انواع فلنج

فلنج استیل چگونه ساخته می‌شود؟

در این قسمت به صورت مختصر، نسبت به تولید فلنج استیل باید آشنا شد. تولید کلی برای فلنج استیل، با توجه به تنظیمات موجود برای کل قطعه در یک خط با شاخص و حول محور آن انجام می‌شود.

در ابتدا، ماشین کاری برای قطعه، به وسیله دستگاه تراش، ماشین کاری فرز کاری آن انجام می‌شود. البته با توجه به محاسبات، ماشین کاری و محل قرار گیری برای پیچ و مهره تراش داده می‌شود.

بنابراین شکل و ساختار اصلی برای آن ایجاد می‌شود.

امروزه مدت زمان طولانی‌تری برای ماشین کاری در زمان تولید فلنج استیل شکل می‌گیرد. البته برای تولید ساختار استیل، از مواد و نمونه اولیه برای ایجاد ریخته گری آماده می‌شود.
در نهایت آماده سازی آن در مرحله ریخته گری، با دستگاه CNC فرز و تراش برای آن شکل می‌گیرد.

آیا فلنج استیل متفاوت است؟

البته که برای فلنج با ساختار استیل، نوع‌های متفاوتی وجود دارد که شامل:

  •  سطح ساده
  • برجسته

البته در دسته بندی دیگر برای آن، باید به پرکاربردی‌ترین آن‌ها اشاره داشت که شامل:

  • ساختار گلودار
  • استاتیک
  • گلودار ساق بلند
  • اسلیپون
  • استیل کور
  • استیل ساکت ولد
  • دنده‌ای
  • اریفیس

ساختار گلودار استیل

این نوع از فلنج، دارای گردنی مخروطی شکل و متصل به مرکز خود می‌باشد. البته تشخیص این نوع از فلنج، با استفاده از حالت مخروطی شکل آن است.
البته این نوع از فلنج‌ها می‌توانند با ماشین کاری، دیواره را با شیب ملایم صورت دهند.
نقش موجود برای گلویی، در این نوع فلنج، مقاومت بالای آن در برابر فشار خارجی و داخلی، دمای بالا و نوع ارتعاشات غیر مستقیم است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.