مدل‌های فلنج کلاس 150

یکی از قطعه‌های بسیار پرکاربردی که برای متصل کردن قسمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، فلنج کلاس 150 می‌باشد. مدل‌های فلنج کلاس 150 برای اتصال قسمت‌های مختلف لوله کشی هم استفاده می‌کنند. 

تعریف بسیار ساده برای فلنج‌ها وجود دارد.

فلنج‌ها از سری قطعاتی هستند، جنس‌های متفاوتی برای تهیه آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ولی شکل معمولی که برای فلنچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فولاد می‌باشد. فلنج‌ها از نظر شکلی شباهت بسیار زیادی به دیسک دارند، به راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند باید بدانید که انواع مدل فلنج در بازار وجود دارند.

شما متناسب با نیاز خودتان باید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. به دلیل اینکه فلنچ‌ها در انواع متفاوتی در بازار وجود دارند؛ پس جنبه‌های متفاوتی هم تقسیم‌بندی می‌شوند. 

می‌توان گفت که مشخصات فلنج تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

برای انتخاب رینگ و فلنج لازم است به صنعت موردنظر خودتان توجه کنید.
صنعت موردنظر اهمیت بسیار زیادی در انتخاب فلنج مناسب دارد. از مهم‌ترین مزیت‌هایی که فلنج‌ها دارند، این است، آن‌ها به بهترین شکل ممکن و به ساده‌ترین روش به یکدیگر متصل می‌شوند.

شما به راحتی می‌توانید فلنج‌ها را باز کنید یا اینکه آن‌ها را ببندید. باز و بسته شدن فلنج یک مزیت بسیار عالی است، درون فلنچ‌ها وجود دارد. 

فلنج کلاس 150

تعریف فلنج کلاس 150

باید بدانید در صنایع متفاوت روش‌های متنوعی برای اتصال لوله‌ها و موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از روش‌هایی که برای اتصال بسیار معمول است؛ روش جوشکاری است.
اما روش‌های دیگری هم برای نصب و اتصالات وجود دارد، آن هم انواع اتصالات فلنج هستند. فلنج‌ها در واقع شکل دیسک دارند، با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند.

شما به راحتی می‌توانید اتصالات پیچ و مهره را باز کنید، یا آنکه آن‌ها را ببندید.
باید بدانید که فلنج‌ها در انواع متفاوتی برای فشارهای کم و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای اینکه بتوانند آب‌بندی بهتری را به دست بیاورند، یک وسیله‌ای به نام آب بند یا گسکت بین اتصالات قرار می‌دهند، بعد آن‌ها را محکم می‌کنند.

فلنج‌ها در موارد متفاوتی مانند جنس کلاس فشاری، خصوصیات ظاهری و کارکردی در دسته‌بندی‌های متفاوتی هستند.

با توجه به اینکه فلنج‌ها انواع متفاوتی دارند، قبل از اینکه بخواهید فلنج را خریداری کنید؛ لازم است به موارد مختلفی مانند گرید و استاندارد برند، کلاس، جنس بدنه، ساختار و عملکرد آن‌ها بسیار توجه کنید.
قیمتی که برای فلنج‌ها وجود دارد، با توجه به تمامی مواردی که برای شما توضیح دادیم، مشخص می‌شود. 

فشاری که برای فلنج‌ها وجود دارد، میزان فشار قابل تحمل توسط فلنج‌ها را نشان می‌دهد. فلنج‌ها متناسب با نوع جنس و فشاری که تحمل می‌کنند، در دسته‌بندی‌های متنوعی هستند. 

فلنج کلاس 150

مدل‌های فلنج کلاس 150

همانطور که برای شما توضیح دادیم، فلنج‌ها یک سری قطعه‌های دیسکی شکل هستند، از سری فلنج‌های بسیار مرسوم برای اتصالات به حساب می‌آید. معمولاً برای اینکه بتوانند لوله‌ها، شیرآلات، دستگاه مختلف را به یکدیگر اتصال دهند از فلنچ‌ها استفاده می‌کنند، آن‌ها را به صورت جفت قرار می‌دهند. 

فلج‌ها از سری اتصالاتی هستند، راحتی بسیار زیادی برای باز و بسته شدن دارند؛ به همین دلیل اگر شما در فضایی نیاز به تعمیرات بسیار زیادی در خط لوله دارید، می‌توانید تا حد بالایی از فلنچ‌ها استفاده کنید، ویژگی‌های بالایی را نیز از آن‌ها به دست بیاورید. 

فلنج‌های استیل در دسته‌بندی‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، آن‌ها عبارتند از: 

  • فلنج‌های با سطح ساده
  • فلنج‌هایی با سطح برجسته 

برای دسته‌بندی دیگر هم فلنج‌های استیل در انواع متفاوتی هستند، هر کدام کاربری‌های مخصوص به خودشان را دارند. افراد در موارد مختلف از آن استفاده می‌کنند. 

فلنج کلاس 150 در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند، افراد می‌توانند متناسب با نیاز یکی از این فلنچ‌ها را انتخاب کنند، از آن استفاده کنند. 

فلنج‌های استیل عبارتند از: 

  • فلنج گلودار
  • فلنج اسپیلون 
  • فلنج کور 
  • فلنج اریفیس 
  • فلنج ساکت ولد 
  • فلنج دنده‌ای 

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گلودار کلاس 150

فلنج‌های گلودار کلاس 150 یک سری از فلنج‌هایی هستند، گردنی مخروطی شکل دارند. گردن فلنج به خود فلنج متصل است.
در واقع یکی از راهکارهایی که می‌توانید متوجه شوید؛ این فلنج‌ها به چه صورتی هستند، این است که به شکل مخروطی آن‌ها توجه کنید. 

معمولاً ماشین کاری که برای دیواره فلنج‌های گلودار انجام می‌شود، با استفاده از یک شیب ملایم است.
نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، باید بدانید که گلویی که برای فلنج استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به صورتی است که در برابر فشار خارجی و داخلی دمای بالا و ارتعاشات مستقیم می‌تواند مقاومت بسیار عالی را به وجود بیاورد. 

 اپسیلون کلاس 150

فلنج اپسیلون کلاس 150 با استفاده از جوشکاری به سطح مورد نظر متصل می‌شود.

برای اینکه بتوانند اتصال لوله و فلنج را انجام دهند، در مرحله اول لوله را درون فلنج قرار می‌دهند. بعد از داخل و خارج با استفاده از جوشکاری اتصالات را محکم‌تر می‌کنند، بتوانند آب‌بندی بهتری را به دست بیاورند. از فلنج اپسیلون بیشتر برای اتصال زاویه‌ای مسیر لوله کشی استفاده می‌کنند. 

برای اتصال فلنج اپسیلون لوله‌ها را به شکلی به داخل فلنج قرار می‌دهند، فاصله 2 تا 3 میلیمتری را برای لوله و فلنج در نظر می‌گیرند.
سپس در قسمت خارج و داخل فلنج عملیات جوشکاری را انجام می‌دهند. برای اینکه بتوانند لوله کشی را به صورت معمولی انجام دهند، از این نوع فلنج بسیار زیاد استفاده می‌کنند. 

فلنج کلاس 150

کور کلاس 150

شباهت بسیار زیادی بین فلنج کور کلاس 150با دیسک وجود دارد، برای مسدود کردن مسیر سیالات در انتهای لوله از آن استفاده می‌کنند.

گفته می‌شود که فلنج کور کاملاً در خلاف فلنج‌های دیگر فضایی برای عبور مایعات ندارد؛ پس به همین دلیل برای مسدود کردن لوله‌ها، شیرآلات و دهانه منبع‌های تحت فشار می‌تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد.
یکی از پرتنش‌ترین فلنج‌ها همین فلنج استیل کور می‌باشد، مقاومت بالایی دارد؛ 

پس برای شرایط دمایی بالا هم بسیار زیاد از آن استفاده می‌کنند. 

اریفیس کلاس 150

فلنج اریفیس کلاس 150 یکی از مدل فلنج‌های بسیار پرکاربرد است، برای محاسبات بسیار عالی از آن استفاده می‌کنند. برای سیستم اندازه‌گیری جریان مایعات سیستم فلنج اریفیس می‌تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد. 

ساکت ولد کلاس 150

برای اینکه بتوانند اتصال بین فلنج ساکت ولد را به وجود بیاورند، بعد از اینکه لوله را در داخل فلنج‌های ساکت ولد قرار دادند، از بیرون جوشکاری را برای آن در نظر می‌گیرند.
ویژگی‌های بسیار خاص و منحصر به فردی درون فلنج ساکت ولد وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.