مشخصات فلنج گردن بلند

فلنج گردن بلند یا فلنج لانگ یکی از انواع مدل فلنج است، برای وصل کردن لوله‌ها برای سیستم لوله کشی از آن بسیار زیاد استفاده می‌کنند.
اگر بخواهند برای سیستم‌های لوله کشی صنعتی از فلنج‌های معمولی استفاده کنند، نمی‌توانند کاربری مناسبی را به دست بیاورند؛ زیرا فلنج‌های صنعتی به اندازه کافی بلند نیستند.
در لوله کشی‌های صنعتی نیاز به ارتفاع بیشتری است؛ پس به همین دلیل افراد به سراغ فلنج‌های صنعتی می‌روند.
ما در این نوشته مشخصات فلنج گردن بلند را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که دقیقاً از نام فلنج‌های گردن بلند مشخص است؛ فلنج‌های گردن بلند قد بلندتری نسبت به فلنج‌های دیگر دارند.
همین گردن بلند درون فلنج‌ها باعث می‌شود، مقاومت آن‌ها افزایش پیدا کند.

در مواقعی که فشار بسیار زیادی وجود دارد، در دماهای زیر صفر درجه که بارهای ارتعاشی و نوسانی روبرو می‌شوند؛ فلنج‌های گردن بلند عملکرد بسیار مناسبی دارند، می‌توانند ویژگی‌های بالایی را برای افراد به وجود بیاورند.
فلنج گردن بلند از نظر ظاهری شباهت زیادی به فلنج گلودار جوشی دارد.
با استفاده از جوش یک گردن مخروطی شکل برای فلنج لانگ را تهیه می‌کنند.

اما باید بدانید که رینگ و فلنج باید به لوله متصل شود. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید؛ این است که ابعاد گردن فلنج حتماً باید هماهنگی بالایی با لوله داشته باشد.

مورد بسیار عالی که درون فلنج‌های گردن بلند وجود دارد؛ این است که نصب و متصل کردن آن‌ها اصلاً کار پیچیده‌ای ندارد.
با روش‌های جوش وی شکل می‌توانند فلنج‌های گردن بلند را به یکدیگر متصل کنند. تفاوتی که بین فلنج‌های گردن بلند با فلنج‌های دیگر وجود دارد، شکل گردن آن‌ها می‌باشد.
در واقع در بخش گردن فلنج گردن بلند کشیدگی بیشتری وجود دارد.

برای اینکه بتوانند آب‌بندی مناسبی را برای فلنج گردن بلند به دست بیاورند، می‌توانند از راهکارهای فلنج گلودار جوشی استفاده کنند؛ یعنی برای هر دو مدل این فلنج‌ها از یک راهکار استفاده می‌کنند.
برای آب‌بندی فلنج‌های گردن بلند لازم است، یک گستگ بین آن‌ها قرار دهند، آب‌بندی را برای آن‌ها به وجود بیاورند.

فلنج گردن بلند

مشخصات فلنج گردن بلند

ویژگی و مشخصات فلنج یا یکدیگر فرق دارد. باید بدانید که فلنج گردن بلند یک سری ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خودش را دارد. در موارد متفاوت افراد فلنج گردن بلند را با این مشخصات می‌شناسند.
فلنج کردن بلند یک قسمت مخروطی شکل دارد.
ضخامت قسمت مخروطی شکل تا محل جوش لب به لب با لوله کم می‌شود.
فلنج گردن بلند گردن بلندتری نسبت به فلنچ‌های دیگر دارد.
مشخصات فلنج گردن در قسمت انتهایی آن حک شده است. مشخصات اصلی مربوط می‌شود به خصوصیات لوله‌ای که به آن جوش داده شده است، ضخامت و قطر فلنج گردن بلند می‌تواند فشار و دماهای خاصی را تحمل کند. مقاومت و استحکامی که برای فلنج‌های گردن بلند وجود دارد، در چند مرحله بررسی می‌شود.

جنسی که برای فلنج‌های گردن بلند در نظر گرفته‌اند، معمولاً آلیاژ، کربن، استیل ضد زنگ، پلی اتیلن، استیل و … می‌باشد، کاربر متناسب با نیاز خودش می‌تواند یکی از آن‌ها را خریداری کند، از آن استفاده کند.

فلنج گردن بلند

استانداردهای لازم برای ساخت فلنج لانگ

زمانی که قصد دارند، طراحی و تولید تمامی فلنج‌ها مخصوصاً فلنج‌های لانگ را انجام دهند، نیاز دارند از استانداردهای مخصوصی تبعیت کنند. فلنج لانگ هم به صورتی است، برای تهیه آن نیاز است یک سری از استانداردهایی در نظر گرفته شود. به صورت کلی باید بدانید با توجه به جنس و فشاری که فلنج می‌تواند تحمل کند، فشارهای متفاوتی را برای آن به در نظر می‌گیرند، آن‌ها عبارتند از:
میزان تحمل فشار متناسب با استانداردهای ایزو
فشار متناسب با استاندارد ANSI B16.34
تقسیم‌بندی فشار متناسب با استاندارد (API (6A-6B-6BX
تقسیم‌بندی که برای فلنج گردن بلند در نظر می‌گیرند، متناسب با جنس ماده سازنده آن می‌باشد.

فلنج گردن بلند با اینکه می‌تواند مقدار فشار و دماهای بالایی را تحمل کند؛ پس در کلاس‌های 2500 قرار می‌گیرد، افراد از آن استفاده می‌کنند. به صورت کلی باید بدانید کلاس‌هایی که برای فلنج‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از: 300،600،900،1500،2500.

برای فلنج‌های گردن بلند طولی به اندازه 9،12،16 اینچ را در نظر می‌گیرند. اما اگر در مواردی مشتری نیاز داشته باشد، از طول‌های بلندتر یا کوتاه‌تر از معمول استفاده کند؛ می‌تواند به شرکت‌های تولید کننده سفارش دهد، آن را بسازد.

معمولاً هر چقدر اندازه و درصد تحمل فشار برای فلنج بیشتر باشد، طول کلی آن هم افزایش پیدا می‌کند.
ولی این موضوع متناسب با سلیقه مشتری انجام می‌شود. طول استانداردی برای فلنج‌های گردن بلند وجود ندارند؛ پس افراد می‌توانند به نیاز خودشان توجه کنند.

فلنج گردن بلند

کاربری‌های فلنج گردن بلند

با توجه به تمام توضیحاتی که برای شما ارائه دادیم، متوجه شده‌اید که از فلنج لانگ در سیستم‌های صنعتی بسیار زیاد استفاده می‌کنند.
در سیستم‌های صنعتی نیاز به فشار بالا و شرایط دمایی خاص است. عملکرد فلنج گردن بلند در شرایطی که فشار بالا و شرایط خاص دمای وجود دارد، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

از فلنج گردن بلند بسیار زیاد در صنایع پتروشیمی، نفت، گاز استفاده می‌کنند. اما از فلنج گردن بلند می‌توانند در ساختمان‌های تجاری و مسکونی در شرایطی که نوسان فشار و دما بسیار زیاد است، مانند منبع آبی یا گاز نیز استفاده شود.

به دلیل اینکه مهمترین ویژگی که درون فلنج گردن بلند وجود دارد؛ این است می‌تواند در برابر فشار و بار خستگی مقاومت بالایی را به وجود بیاورد؛ پس به همین دلیل از فلنج‌های گردن بلند در فشار کاری بالا و تنش‌های ارتعاشی و برشی بسیار زیاد استفاده می‌کنند.

باید بدانید در شرایطی که سختی و مقاومت بالایی نیاز است، می‌توانند از فلنج‌های گردن بلند استفاده کنند. فلنج‌های گردن بلند در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بتوانند اتصال به لوله‌های بیشتری را به دست بیاورند.
اما باید بدانید که کاربری‌های بسیار زیادی دیگری نیز برای فلنچ‌های گردن بلند وجود دارد.
این کاربری‌ها عبارتند از؛ متصل کردن به نازل تجهیزات به اتصالات Butt Weld.
مواقعی که انبساط خط لوله باعث به وجود آمدن خمش در لوله می‌شود.
اتصال به مخزن‌های معمولی و بلند.

به صورت کلی باید متوجه شوید، فلنج‌های گردن بلند کاربری بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. افراد می‌توانند متناسب با نیاز خودشان و آن چیزی که می‌خواهند فلنج‌ها را انتخاب کنند، از آن استفاده کنند.
نکته‌ای که وجود دارد؛ این است برای استفاده از فلنج حتماً آن چیزی که نیاز دارید را در نظر بیاورید، بعد تلاش کنید تا خرید رینگ و فلنج را انجام دهید. ممکن است فلنجی را خریداری کنید، اصلاً برای شما کاربری مناسبی ندارد، نمی‌تواند به شما کمک کند؛ پس در این حالت باید هزینه اضافی پرداخت کنید، یک فلنج جدیدی را متناسب با نیاز و آن چیزی که وجود در اختیار دارید، خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.