طراحی و ساخت فلنج‌

انواع مدل فلنج از سری تجهیزاتی هستند که برای اتصالات در صنایع لوله کشی متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی و ساخت فلنج‌ به صورتی است که امکان جدا کردن بسیار راحتی را برای اتصالات لوله کشی به وجود می‌آورد.
به دلیل جداسازی راحت در فضای متفاوت و صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از پر استفاده‌ترین تجهیزاتی که برای فضای صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد، رینگ و فلنج می‌باشد. شرکت‌های متفاوتی هستند که تلاش می‌کنند تا برای تاسیسات و صنایع متفاوت فلنج‌های با کیفیتی را تهیه کنند.

فلنج‌ها از سری تجهیزاتی هستند که برای متصل کردن لوله‌ها، شیرآلات و تجهیزات لوله کشی به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از فلنج‌ها در فضاهایی استفاده می‌کنند که نیاز به لوله‌ها و ابزارهای دقیق است. در واقع با استفاده از فلنج نیاز به تعمیر و نگهداری و جداسازی برای لوله‌ها وجود دارد.

برای اینکه بتوانند انواع اتصالات فلنج را به قسمت‌های متفاوتی انجام دهند، نیاز دارند تا از سه قسمت استفاده کنند.
این سه قسمت عبارتند از: دیسک فلنج، آب بند، انواع مدل پیچ و مهره. در ادامه روش‌هایی که برای ساختن و تولید فلنج جوشی وجود دارد را برای شما توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید روش‌های تولید  را بررسی کنید و متوجه شوید که فلنج‌ها به چه صورتی ساخته می‌شوند.

نحوه ساخت فلنج

طراحی و ساخت فلنج‌

امروزه در صنایع متفاوت از روش‌های متفاوتی برای اتصال لوله‌ها و تجهیزات مرتبط به آن‌ها استفاده می‌کنند.
در واقع برای اینکه بتوانند لوله‌ها و اقلام متفاوت را به یکدیگر و یا اینکه آن‌ها را به تجهیزات مهم دیگری مانند پمپ‌ها، لرزه‌گیری‌ها و موارد این چنینی متصل کنند، نیاز دارند از روش متفاوت استفاده کنند.
یکی از روش‌های بسیار متداول و کاربردی که برای اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد زیادی به دنبال استفاده از آن می‌روند، جوشکاری می‌باشد.

اما باید بدانید علاوه بر جوشکاری روش‌های مهم دیگری هم وجود دارد که افراد از آن استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های متصل کردن تجهیزات به یکدیگر فلنج‌ها می‌باشد.
فلنج‌ها از سری قطعات دیسکی مانند هستند که با استفاده از پیچ و مهره به قطعات متصل می‌شوند و قطعات را به یکدیگر وصل می‌کنند. در واقع باید بدانید که فلنج‌ها همیشه به صورت جفت قرار می‌گیرند و به راحتی باز و بسته می‌شوند.
در شرایط متفاوت متناسب با تجهیزات که نیاز به فشار کم و زیاد دارند، می‌توانند از فلنج‌های متناسب استفاده کنند.

جنسی که برای فلنج‌ها در نظر می‌گیرند، معمولاً از فولاد و آلیاژهای آن می‌باشد یا مثلاً می‌توانند از چدن و یا سایر مواد دیگر برای تهیه فلنج‌ها استفاده کنند. امروزه فلنج‌ها در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها عملکرد منحصر به فردی دارند. به دلیل اینکه فلنج‌ها نسبت به شکل و ظاهر بسیار پرکاربرد در اتصالات صنایع هستند، پس به همین دلیل فلنج‌ها از سری قطعات بسیار مهم به حساب می‌آیند.

اتصالاتی که با استفاده از فلنج‌ها انجام می‌شود، ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار زیادی دارند.
از مهمترین مزیت‌هایی که برای اتصالات فلنج وجود دارد، این است که در صورتی که نیاز به جداسازی وجود داشته باشد، افراد می‌توانند این فلنج‌ها را از یکدیگر جدا کنند. فلنج‌ها در مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به صورتی می‌تواند کاربری مخصوص به خودش را داشته باشد.

مدل‌های متنوعی که برای فلنج‌ها وجود دارد، عبارتند از: رزوه‌ای، فلنج گلودار جوشی، ساکت ولد، فلنج کور، اسلیپون، رینگ جوینت، لب جونیت، گردن بلند.

اگر کاربری که برای فلنج‌ها وجود دارد را نمی‌دانید و به صورتی درباره فلنج‌های اطلاعاتی ندارید بهتر است با کارشناسان فروش تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که شما را راهنمایی کنند. متخصصان و کارشناسان با توجه به تجربه و مهارت و اطلاعاتی که دارند، می‌توانند شما را بسیار عالی در زمینه خرید فلنج‌ها راهنمایی کنند و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

روش ساخت فلنج

برای اینکه طراحی و ساخت فلنج‌ را انجام دهند، نیاز دارند تا یک سری خصوصیات منحصر به فردی را در نظر بگیرند و بعد متناسب با آن‌ها طراحی را انجام دهند.
به عنوان مثال یکی از موارد بسیار مهمی که برای طراحی و ساخت فلنج‌ها تاثیرگذار است، جنس فلنج می‌باشد.
به عنوان مثال برای اینکه بتوانند جنس فلنج را انتخاب کنند به موارد متفاوتی مانند میزان خورندگی محیط، دما، عملکرد فشار جریان و میزان بودجه توجه می‌کنند که این موارد از سری موارد بسیار مهم برای تهیه فلنج‌ها می‌باشد.

برای طراحی فلنج‌ها و شیوه ساخت آن‌ها باید یک سری فعالیت‌های بسیار مهمی را انجام دهند، زیرا فلنج‌ها از سری قسمت‌های بسیار مهم در صنایع ساخت و تولید کشور به حساب می‌آید.
فلنج‌ها جنس‌های متفاوتی دارند که آن‌ها عبارتند از: فولاد کربنی یا کربن، استیل، فولاد، آلیاژ، فولاد ضد زنگ، چدن، مس، آلومینیوم.

روش‌های تهیه فلنج  عبارتند از:

به صورت عمده فلنج‌های جوشی فولادی به صورتی هستند که فورجینگ و ریخته‌گری را برای تهیه آن‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

روش فورجینگ

روشی که برای طراحی و ساخت فلنج با استفاده از روش فورجینگ وجود دارد به این صورت می‌باشد، قطعه فولادی مد نظر را با استاندارد لازم به کوره وارد می‌کنند.
برای کوره باید حرارت بسیار بالایی را در نظر بگیرند و این قطعه فولادی درون کوره حرارت بسیار زیادی می‌بینند.
بعد از مدت زمان مشخصی قطعه فولادی را از کوره خارج می‌کنند و با استفاده از پتک‌های الکترونیکی به قطعه مورد نظر فرم فلنج جوشی را می‌دهند.
بعد از اینکه شکل اولیه برای قطعه مورد نظر به وجود آمد و فلنج با استفاده از ماشین کاری‌های خاصی سرد می‌شود.

فلنج

روش ریخته‌گری

یک روش دیگری که برای طراحی و ساخت فلنج‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش ریخته‌گری می‌باشد. برای اینکه در روش ریخته‌گری فلنج‌ها را تهیه کنند، لازم است یک سری مراحل را انجام دهند.
این مراحل عبارتند از: ریخته‌گری به شکل دادن به فلزات و آلیاژها با استفاده از ذوب، ریختن مذاب در محفظه‌ای به نام قالب و بعد سرد کردن و انجماد آن‌ها متناسب با شکل محفظه قالب گفته می‌شود.
در روش ریخته‌گری برای اینکه بتوانند فلنج‌های جوشی را تهیه کنند در مرحله اول آلیاژ فولادی را ذوب می‌کنند. آلیاژ فولاد را متناسب با نوع فلنج آن‌ها را در قالب قرار می‌دهند. بعد از اینکه فلنج سرد شد،
آن‌ها را از قالب خارج می‌کنند و شکل فلنج جوشی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

در مرحله بعدی با استفاده از عملیات ماشین کاری رینگ و فلنج فولادی را به شکلی که در بازار وجود دارد، تهیه می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.